Kommende arrangementer

Åpning

Åpningssermoni

Ribbon Cutting

Åpning av årets Arctic Opera Festival står eleven på kulturskolen i Tromsø for.
Vi er utrolig glad for å ha dem som et innslag under årets program, og gleder oss til å se hva de finner på.

Når: Kl. 18:00
Hvor: Kulturskolen

Kongsbakken

Elevene ved Kongsbakken imponerte alle under fjorårets festival, og da var det en selvfølge at de også skulle være en del av årets program.

Hvor: Kulturhuset, Forum

Lunsjkonsert med Kongsbakken VGS

Sheet Music Edits
Harstad

Operapub med Vokal Nord - Harstad

Vokal Nord.jpg

Vi er utrolig glad for at vi i år også kan tilby opera til Harstad! Vokal Nord holder til i Tromsø, og omtales som et av Norges fremste vokalensembler. Koret har valgt å spesialisere seg på europeisk tidligmusikk, spesielt barokk, i tillegg til samtidsmusikk inspirert av samisk musikktradisjon. I kveld skal vi få høre koret utfolde seg på en helt annen måte med musikk fra opera og musikal verden.

Når: Kl. 17:30
Hvor: Galleri Nord-Norge, Harstad

Konsert med Hamida Kristoffersen og Sergej Osadchuk

Hamida
thumbnail__DSC6679.jpg

Vi har lenge jobbet for å Hamida Kristoffersen til å komme tilbake til Tromsø, og endelig falt alle brikkene på plass og det lot seg gjøre. Etter hun tok sin mastergrad ved musikkonservatoriet i Tromsø har hun sunget på flere store operahus innlands og utlands, og det er en sann glede å ønske henne velkommen tilbake til Tromsø! Programmet vil bestå av franske, tjekkiske og italienske arier, men blant annet Massenet, Dvorak og Verdi på programmet. Ved pianoet finner vi Sergej Osadchuk.

Når: Kl. 19:30
Hvor: Rødbanken, Festsalen
350 ordinær / 250 medlem / 150 for student og barn under 15 år

Operapub!

Brygge
Opera singer

Vi beveger oss ut fra Tromsø sentrum og arrangerer operapub på Bryggejentene med Wenche Maria Jentoft, Berit Norbakken og Ole Bolås. De stiller med kjente og kjære svisker og garanterer god stemning. Kom og nyt fantastisk musikk med noe godt i glasset.

Når: Kl. 20:00
Hvor: Bryggejentene, Ersfjord

Konsen
Sheet Music Edits

De talentfulle sangstudentene ved musikkonservatoriet i Tromsø fyller lunsjkonserten med fantastisk musikk. Vi håper å gjenta suksessforestillingen fra i fjor og fylle forum til randen, så vil anbefale at du kommer tidlig om du vil garantere plass.

Hvor: Kulturhuset, Forum

Lunsjkonsert med "Konsen"

Operapub med Vokal Nord

Voka Nord
Vokal Nord.jpg

Når: Kl. 20:00
Hvor: Verdensteatret
250 ordinær / 150 for medlemmer

Actors on Stage
Barneopera

Opera er for alle, ikke minst for de aller minste. Kom og opplev en opera spesielt tilpasset barn og hele familien.
Mer info kommer.

Hvor: Hålogaland Teater, Teaterkafeen

Madama Buttefly

Madama Butterfly

Sommerfugler.png

Arctic Opera Festival 2022 blir vår tiende festival, og i år slår vi virkelig på stortrommen! Puccinis mesterverk Madama Butterfly er et fantastisk verk som gir både orkesteret, koret og solistene mulighet til å briljere. Vi i Operaforeninga har alltid vært stolt av det frivillige musikklivet i Tromsø og prøver å involvere så mye av det lokale amatørfeltet som mulig. I år er vi ekstra stolt over at flere av rollene på scenen synges av lokale amatører! Vi lever virkelig opp til vårt motto, opera for alle.

Madama Butterfly forteller om kulturkrasj, håp, knuste drømmer, og tragisk kjærlighet. Geishaen Cio-Cio-San forelsker seg i den amerikanske Pinkerton og ser for seg et nytt liv, mens Pinkerton ser på Cio-Cio-San som ren underholdning. Alle rundt Cio-Cio-San skjønner at hennes drøm ikke vil gå i oppfyllelse, men hun velger å ikke høre på dem. Hun venter på dagen han skal komme tilbake til henne. Da Pinkerton endelig returnerer med sin nye amerikanske kone, blir Cio-Cio-San møtt med den brutale virkeligheten.

Når: Kl. 19:00
Hvor: Kulturhuset, Hovedscenen